Virtual Purchase Assistant

Het belang van een goede inkoopadministratie

Als inkoper of ondernemer weet jij als geen ander hoe belangrijk een goede inkoopadministratie is. Je hebt de juiste cijfers en inzichten nodig om:

  • Afspraken met je leveranciers te maken
  • Je verkoopprijs te bepalen
  • Grip op je omzet te hebben
  • Een antwoord te hebben op al die vragen van je boekhouder
  • Focus te houden

Als die administratie je veel tijd kost

Het kost veel tijd om die administratie goed in te richten en bij te houden. Helemaal als die administratie niet zo jouw ding is kost het veel energie en tijd.

Tijd die je ook goed kan besteden aan jouw vak en het tactische inkoopproces. Het uitbesteden van de inkoopadministratie levert je alleen daarom al veel op. Jij kan je focussen op de afspraken met leveranciers en je hebt altijd een actueel beeld van de cijfers.

Inkoopassistentie en sparringpartner

Een inkoopassistent is meer dan een administratief medewerker. Een assistent inkoper heeft kennis van inkoopprocessen, ERP systemen en is jouw sparringpartner op het gebied van inkoop én verkoop.

Een inkoopspecialist op afstand

Als Virtual Purchase Assistant ben ik niet alleen jouw sparringpartner op het gebied van inkoop. Ik beheer op afstand de (inkoop)administratie en ik heb alle kennis en ervaring in huis om voor jou het inkoopproces te optimaliseren of in te richten. Op afstand, zodat je geen kosten aan een extra werkplek hebt. En je betaalt alleen de uren die ik voor je aan het werk ben.

Inkoopondersteuning als het nodig is

Mijn dienstverlening is maatwerk. Wanneer je besluit om (een deel van) de operationele inkoop aan mij uit te besteden, gaan we samen kijken wat nodig is. Iedere ondernemer of inkoper heeft een andere ondersteuningsbehoefte en elke samenwerking ziet er dus anders uit. Ik hou ervan dat ik daar als VPA flexibel op kan inspelen.

Enkele taken die ik van je kan overnemen

  • Inkooporders plaatsen
  • Orderbevestigingen verwerken
  • Levertijden bewaken
  • Digitaal archiveren van alle inkoopdocumenten
  • Bijwerken van leveranciersbestand en artikelbestand
  • Inboeken van inkoopfacturen
  • Probleemfacturen behandelen

Kennismaken?

Wil je weten wat ik voor jouw organisatie kan betekenen? Neem contact met me op om te overleggen en kennis te maken.